2014/01/23

Muse - Overdue 歌詞翻譯


You needed it when I was away
你要求的時候我並不在

And no matter what I say
不管我怎麼辯駁

You’ll never forget when I wasn’t there so
你還是不肯淡忘

Why should I care?
為什麼我該在乎呢?

I’m young but I know that I’m aroused
我還年輕,但我知道我已覺醒

You know that I care
你知道我在乎

You should have been there
你該出現的

You know that I care
你知道我在乎

You should have been there
你該出現的

It doesn’t matter where I have gone
我去了哪並不重要

I just can’t afford to
Pay for all the mistakes that you have made
我只是無法承擔你的罪過

It’s about time I was paid
是時候補償我了

I’m young but I know that I’m aroused
我還年輕,但我知道我已覺醒

You know that I care
你知道我在乎

You should have been there
你該出現的

You know that I care
你知道我在乎

You should have been there
你該出現的

You know that I care
你知道我在乎

You should have been there
你該出現的

You know that I care
你知道我在乎

You should have been there
你該出現的

You know that I care
你知道我在乎

You should have been there
你該出現的

You know that I care
你知道我在乎

You should have been there
你該出現的

---------------
Matt喜愛的人稱轉換在這首歌裡並不是用得最凶的,
但在翻譯上…只能說兩個語言的轉換沒有想像中容易!

沒有留言:

張貼留言