2014/01/18

Muse - Muscle Museum 歌詞翻譯



She had something to confess to
她有事需要坦承

But you don’t have the time so look the other way
但你無暇傾聽…所以換個方式吧

You will wait until it’s over
等到一切結束

to reveal what you’d never shown her too little much too late
再告訴她那些你深藏的,遲來的表白

Can you see that I am needing
你看不出我的渴望嗎?

Begging for so much more than you could ever give
無論如何乞求,你也無法滿足我

And I don’t want you to adore me
我不希望你愛慕我

Don’t want you to ignore me when it pleases you
也不希望你忽略我為你帶來的快樂

And I’ll do it on my own
其他事我會自己搞定

I have played in every toilet but you still want to spoil it
我撐過多少惡劣的環境,你卻依然想毀滅這一切

To prove I’ve made a big mistake
只為了證明我的錯誤

Too long trying to resist it, you’ve just gone and missed it
你總是逃拒我的所有

It’s escaped your world
直到我真正和你脫離關係

Can you see that I am needing
你看不出我的渴望嗎?

Begging for so much more Than you could ever give
無論如何乞求,你也無法滿足我

And I don’t want you to adore me
我不希望你愛慕我

Don’t want you to ignore me when it pleases you
也不希望你快樂時無視我...

So I’ll do it on my own...
我會自己走下去

----------------

因為個人有點咬文嚼字,在翻譯上遇到一點障礙,
於是參考了PTT Prank大的版本,才驚覺這首歌背後的故事...
我還真是粉絲失格啊(苦笑)
這邊在翻譯上盡量迴避掉直白的部分,
想有跟原文一樣帶點隱晦的味道,希望你會喜歡。歡迎指教。

沒有留言:

張貼留言