2014/01/22

Muse - Escape 歌詞翻譯


You would say anything
And you would try anything
To escape your meaningless
And your insignificance
爲了逃離那些無意義的事情,
擺脫你的卑微
什麼話你都說得出口
也願意做任何事

You're uncontrollable
你已無法控制

And we are unlovable
而我們無法被愛

And I don't want you to think that I care
你怎麼會覺得我在意呢?

I never would, I never could again
我從不在意,也再不會在意的

Why can't you just love her?
就愛她不好嗎?

Why be such a monster?
為何要像怪物一般?

You bully from a distance
就算相距甚遠你依舊能霸凌我

Your brain needs some assistance
你的大腦需要一點幫助

But I'll still take all the blame
但我願意被責怪

'Cause you and me are both one and the same
因為我們不僅是一體的,還極為相似

And its driving me mad
And its driving me mad
這讓我瘋狂

I'll take back all the things that I said
我要收回前論

I didn't realize I was talking to the living dead
我沒發現我在對行屍走肉談話

And I don't want you to think that I care
你怎麼會覺得我在意呢?

I never would, I never could again
我從不在意,也再不會在意的

You would say anything
And you would try anything
To escape your meaningless
And your insignificance
爲了逃離那些無意義的事情,
擺脫你的卑微
什麼話你都說得出口
也願意做任何事

---------------
可能關於離婚,分手,分離等等各種前任關係。
歌詞或許是站在離婚家庭的小孩立場,或者被留下的另一方。
(另推同專輯中另一首適合獻給前ˍˍ的歌曲Uno,我也有翻譯)

And I don't want you to think I care這邊,
則捨棄了直譯而用了較為口是心非的方式。

沒有留言:

張貼留言