2014/01/19

Muse - Falling down 歌詞翻譯


I’m falling down
我正在墜落

And fifteen thousand people scream
而有十五萬人在尖叫

They were all begging for your dream
他們乞求著,希望能和你一樣懷抱夢想

I’m falling down
我正在墜落

Five thousand houses burning down
五千棟房子被燃為平地

No-one is gonna save this town
沒有人會拯救這個城市

Too late
因為一切都太遲了

I already found what I was looking for
我早就尋獲我的目標

You know it wasn’t here, no it wasn’t here
你知道它不在這城市裡

I was calling your name
我試著呼喚你

But you would never hear me sing
但你從不願意聽我歌唱

You wouldn’t let me begin
甚至不讓我踏出第一步

So I’m crawling away
我只好狼狽地離開

'Cause you broke my heart in two, yeah
因為你讓我心碎

No, I will not forget you
我不可能原諒你的

Too late
因為一切都太遲了

I already found what I was looking for
我已經尋獲我的目標 

You know it wasn’t you
你知道那不是你

No, it wasn’t you, Nooooo
不,我的目標不是你,絕不

Falling away
繼續墜落

You would never see me through
你永遠無法看透我

No, I could not forget you
我無法原諒你

Falling down
繼續墜落

A thousand houses burning down
又一千棟房舍被燒為灰燼

No-one is gonna save this town
沒有人能拯救這個城市

Too late
因為一切都太遲了

I already found what I was looking for
我早就尋獲我的目標

You know it wasn’t you
你知道那不是你 

No, it wasn’t you, Nooooo
不,我的目標不在你,絕不

Falling down
繼續墜落

Now the world is upside down
現在整個世界已經扭轉

I’m heading straight for the clouds
我將直上雲端

---------------

關於在Teignmout成長過程的一首歌。
Matt對家鄉似乎有諸多不滿?
(It's a boring little town that didn't have anything to offer me)
歌詞一開始的15萬人就是Teignmout當時的人口數。

沒有留言:

張貼留言