2014/02/01

Bring Me The Horizon - Can You Feel My Heart 歌詞翻譯




Can you hear the silence?
你能聽出寂靜中的絃外之音嗎?

Can you see the dark?
你能看透黑暗嗎?

Can you fix the broken?
你能修補破碎的事實嗎?

Can you feel... can you feel my heart?
你能感知我的心意嗎?

Can you help the hopeless?
你能幫助絕望的人嗎?

Well, I'm begging on my knees,
我已經下跪乞求

Can you save my bastard soul?
你會拯救我低賤的靈魂嗎?

Will you wait for me?
你會等我嗎?

I'm sorry brothers,
我對不起我的兄弟,

So sorry lover,
對不起我的愛人,

Forgive me father,
也對不起我的父親,

I love you mother.
但我依然深愛母親

Can you hear the silence?
你能聽出寂靜中的絃外之音嗎?

Can you see the dark?
你能看透黑暗嗎?

Can you fix the broken?

你能修補破碎的事實嗎?

Can you feel my heart?
你能感知我的心意嗎?

I'm scared to get close and I hate being alone.
我害怕接近你,但我討厭孤獨

I long for that feeling to not feel at all.
我渴望那前所未有的感受

The higher I get, the lower I'll sink.
爬得越高,只會摔得越重

I can't drown my demons, they know how to swim.
我殺不死心中的惡魔,牠們自有方法生存

Can you feel my heart?
你能感知我的心意嗎?

Can you hear the silence?
你能聽出寂靜中的絃外之音嗎?

Can you see the dark?
你能看透黑暗嗎?

Can you fix the broken?
你能修補破碎的事實嗎?

Can you feel... can you feel my heart?
你收到我的心意了嗎?

---------------
繼Muse的Undisclosed Desire後我第二長壽的手機鈴聲,目前依然愛用。
除了一開始的旋律夠有鑑別度外(個人是耳背王)
副歌實在是太棒了...

4 則留言:

  1. 喜歡這種副歌以音樂帶過的感覺

    回覆刪除
    回覆
    1. 意外適合head bang的副歌XD.

      刪除
  2. 翻譯的好讚!
    所以現在樓主是以這首當鈴聲嗎? 哈哈

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝你喜歡! 很可惜的過了一年我已經換鈴聲了XD
      現在是用日團My First Story的不可逆リプレイス~

      刪除