2014/02/08

Bring Me The Horizon - Hospital For Soul 歌詞翻譯


(Oli speaks)

And then I found out how hard it is to really change
…我終於發現要真正做到改變的難處了

Even hell can get comfy once you've settled in
當你習慣之後,連地獄都變得舒適

I just wanted the numb inside me to leave
我只希望心中的麻木能退去

No matter how fucked you get, sorrow is there when you come back down
誰管你過得多慘,只有悲哀的感覺如影隨形

The funny thing is all I ever wanted I already had
有趣的是,我早就握有想要的一切

There's glimpses of heaven in every day
每天的生活剪影彷彿置身天堂

In the friends I have, the music I make, the love that I feel
不論是我的朋友,我的音樂,或我感受到的愛

I just had to start again.
我只是需要重新開始…

(Music in)

The days are a death wish
那些日子都在祈禱死亡

A witch hunt for an exit
爲了找尋出口開始剷除異己

I am powerless...
我無能為力…

The fragile, the broken
易碎的,毀壞的

Sit in circles and stay unspoken
團團圍坐著,不被觸及

We are powerless...
我們無能為力…

Because we all walk alone on an empty staircase
我們獨自走在空盪的階梯上

Idle in the halls and nameless faces
走過長廊,和叫不出名字的面孔

I am powerless...
我無能為力…

Everybody wants to go to Heaven
每個人都想進天堂

But nobody wants to die
卻沒有人願意死亡

I can't fear death no longer
我不能再畏懼死亡了

I've died a thousand times
都已經死了上千次

A wasteful universe
奢靡的環境

And we don't know our soul was
emptiness inside our heads
我們還不知道靈魂只是腦中的一抹空虛

That no one dares to dwell...
因為沒有人敢挖掘…

Throw me to the flames
把我拋向火焰吧

Watch me burn!
看著我燃燒!

Set my world ablaze
把我的世界引爆吧

Watch me burn!
看著我燃燒!

How are we on a scale of one to ten?
如果滿分是十分,我們的分數是多少呢?

Could you tell me what you see?
你能告訴我你的看法嗎?

Do you wanna talk about it?
要不要談談?

How does that make you feel?
這讓你覺得如何?

Have you ever took a blade to your wrists?
你試著自殘過嗎?

Have you been skipping meals?
你是否試過絕食?

We're gonna try something new today
今天我們要來點新鮮事

How does that make you feel?
你覺得怎麼樣?

Hold me close, don't let go
抱緊我,不要放手

Watch me (burn)
看著我 (燃燒)

In this hospital for souls
在靈魂醫院裡…

---------------
這首歌用到很多心理醫生的問話方式
(How does that make you feel?
Could you tell me what you see?
How are we on a scale of one to ten?)

有一說是Oli用這首歌表達了曾經陷入酒精成癮的煎熬,
明明該有的都有了,卻還是每天生不如死,重複在清醒與迷醉中徘徊。

沒有留言:

張貼留言